Sprawdzone sposoby
na dobre pozycjonowanie
Nie tylko dla początkujących.

Sprawdzone sposoby na pozycjonowanie

Każdemu zależy na zalezieniu skutecznego sposobu na wypozycjonowanie strony. Stworzenie ciekawego serwisu to bowiem dopiero pierwszy krok do zaistnienia w sieci. Jak poprawić jej widoczność?

Jest na to kilka sprawdzonych sposobów:

Znaleźć właściwe słowa-klucze

O tym, że treść na stronie internetowej jest bardzo ważna, nikogo chyba nie trzeba przekonywać. Sztuką jest jednak tak dobrać do niej słowa/frazy klucze, aby robotom internetowym pozwolić na szybkie wyszukiwanie witryny. Po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych słów wzrasta bowiem szansa na przekierowanie do danej strony.

Optymalizacja SEO dotyczy także tagów (słów kluczowych), które znajdują się w tytule i meta opisie (title i description).

Content Marketing – treść musi być wartościowa

Unikalna i użyteczna treść zamieszczona na stronie internetowej zdecydowanie poprawi jej wizerunek w oczach odbiorcy. Wszelkie duplikaty powinny zostać usunięte, a w ich miejsce należy wstawić wartościowe materiały. Takie teksty można przygotować samemu lub zlecić je np. copywriterom, czyli osobom zajmującym się przygotowywaniem tekstów SEO i innych. Pisanie zgodnie z zasadami Content Marketingu treści ze słowami kluczowymi czy linkami, daje pewność, że chętniej zostaną udostępnione przez jednych użytkowników – innym. Treści pomocne, interesujące, aktualne, wzbogacone np. o grafikę, listy wypunktowane, tabelki, wykresy czy zdjęcia z pewnością bardziej zaciekawią czytelników i odpowiedzą na ich potrzeby/ oraz zainteresowania.

Sprawdzone sposoby na pozycjonowanie

Moc portali społecznościowych

Biorąc pod uwagę, że zwłaszcza w przypadku młodych ludzi codzienne życie toczy się raczej w wirtualnym świecie, jest to miejsce, do którego warto dotrzeć z własną stroną internetową.

Posiadanie kont na Facebooku, Twitterze czy Instagramie staje się wręcz normą z tego względu, że wiele osób potrafi nawet kilka godzin dziennie przebywać w nich i przeglądać zamieszczone tam treści. Jak się ma to do pozycjonowania? Dzięki obecności w social mediach można zwiększyć swoje szansę na to, aby większa liczba osób poznała naszą stronę i obdarzyła swoim zaufaniem A jeśli przy okazji znajdziemy osoby, które polubią nasze konta społecznościowe, to mamy grono odbiorców, które jest na bieżąco z nowościami opisywanymi przez nas w postach.

Szybkość ładowania strony

Szybkość ładowania strony

Użytkownicy, którzy odwiedzają daną stronę internetową, oczekują jej szybkiego otworzenia się. Już kilka sekund opóźnienia może wywołać u nich negatywne wrażenie i zniechęcenie. A kolejnym krokiem jest już utrata potencjalnego klienta. Dlatego tak ważne jest zoptymalizowanie szybkości strony internetowej. Ładowanie strony można przyspieszyć np. przez minimalizację HTML, CSS czy wykorzystanie pamięci podręcznej dla stron naszego serwisu. Inną alternatywą jest AMP (ang. Acceleratde Mobile Pages), czyli tworzenie dedykowanych wersji stron na urządzenia mobilne. Warto sprawdzić, czy dla danego serwisu nie ma już w tym zakresie gotowego modułu do wykorzystania.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Aby o naszej stronie było „jak najgłośniej” warto po ukończeniu optymalizacji, opracować strategię linkowania wewnętrznego (dzięki któremu łatwiejsze będzie też poruszanie się po stronie) oraz zewnętrznego (czyli stworzenie odnośników prowadzących do pozycjonowanego serwisu). Linki umieszcza się np. katalogach branżowych, artykułach sponsorowanych, ogłoszeniach dla biznesu.

Pozycjonowanie to sposób na to, aby wypromować swoją stronę www i inwestycja, długookresowa oraz złożona, która jednak się zwróci.