Pozycjonowanie
lokalne
Nie tylko dla początkujących.

Pozycjonowanie lokalne i w Google Maps

Dziś praktycznie każdy posiada urządzenie mobilne z opcją dostępu do internetu. Wynika to m.in. z większej dostępności internetu (np. bezpłatne wi-fi w miejscach publicznych), a same połączenia z siecią dużo mniej kosztują niż kiedyś. Najczęściej korzystamy z wyszukiwarki Google, w tym m.in. Google Maps, które jest często bardzo rozbudowanym źródłem wielu praktycznych informacji. Z jego pomocą można znaleźć np. restaurację, warsztat mechaniki pojazdowej, zabytki, dowiedzieć się, jakie są godziny otwarcia, którą trasa najszybciej się dostać. Nie trzeba wówczas wyszukiwać informacji na różnych stronach, tylko w jednym miejscu mamy podstawowe dane teleadresowe. Taką wizytówkę można założyć samodzielnie (w około 30 minut) i bezpłatnie. Aby jednak trafiła do jak największego grona potencjalnych odbiorców, trzeba zająć się jej pozycjonowaniem. Wysokie lokaty w tej usłudze mogą przynieść więc wymierne korzyści.

Pozycjonowanie lokalne to z kolei działania optymalizacyjne, których celem jest jak najwyższe wyświetlenie danej strony na zapytania związane z danym regionem/miastem. To najlepsza opcja dla podmiotów, które prowadzą działalność wyłącznie w określonym miejscu i zależy im właśnie na lokalnych klientach. Dotyczy to np. gabinetów kosmetycznych, fryzjerskich, warsztatów samochodowych, hydraulików, restauracji, kwiaciarni, cukierni itp. Samo pozycjonowanie w wersji lokalnej jest w zasadzie bardzo zbliżone do tradycyjnego promowania witryny. Skupia się jednak wyłącznie na danym mieście lub regionie, które interesują klienta. W ten sposób może on szybciej dotrzeć do potencjalnych użytkowników, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z danej usługi. Ponadto ceny za pozycjonowanie lokalne są niższe niż w przypadku promocji na poziomie ogólnopolskim.

Pozycjonowanie lokalne i w Google Maps

Co daje pozycjonowanie lokalne?

Promocja biznesu, który jest nastawiony tylko na lokalny rynek, dotyczy wielu branż usługowych. Sens ma wtedy, gdy można z nią dotrzeć do określonego klienta, czyli mieszkańca danego regionu/miasta, który wejdzie na domenę firmy lokalnej z konkretnej frazy. Im wyżej dany podmiot znajdzie się ze swoją ofertą w wyszukiwarce, tym zwiększa swoje szanse na pozyskanie kolejnych odbiorców swoich usług. Zamiast więc promować się globalnie, lepiej robić to lokalnie. Trzeba tylko pamiętać o tym, że jest to proces długotrwały i uzbroić się w cierpliwość.

Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Maps?

Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Maps?

Użytkownicy bardzo często wybierają te miejsca, które widzą na mapie – restauracje, zakłady usługowe, miejsca użyteczności publicznej itd. Wizytówka na mapach ma ogromne znaczenie dla firm lokalnych, które kierują swoją ofertę do potencjalnych klientów, którzy przebywają w ściśle określonej lokalizacji. Może to być właśnie konkretne miasto/dzielnica. Potencjalni odbiorcy usług korzystają wówczas z narzędzia Google Maps z przeglądarki na komputerze czy w telefonie. Jest to więc bardzo proste narzędzie promocji, które warto wykorzystać.

Przygotowanie wizytówki, materiałów do niej, jak pozycjonowanie lokalne czy w Google Maps warto zlecić specjalistom od marketingu internetowego, których można znaleźć np. w Grupie TENSE.