Zdobywać przewagę nad konkurencją w sieci można w różny sposób. Jedną z możliwości jest pozycjonowanie stron, proces składający się z działań optymalizacyjnych, które mają na celu uzyskanie jak najlepszej lokaty w wyszukiwarkach, jak i wśród samych użytkowników. Na czym polega? Jego zadaniem jest m.in. optymalizacja strony pod kątem jej struktury, a także wypełnienie jej bardzo wartościową treścią, w której pojawiać się będą słowa i frazy kluczowe, precyzyjnie dobrane, według tego, co klienci wpisują najczęściej, próbując znaleźć konkretny produkt czy usługę. Zadaniem jest też pozbycie się zduplikowanych treści zarówno na samej stronie, jak i w tych, które są zaindeksowane przez Google. Ważnym elementem jest ponadto odpowiednia struktura strony, czyli podział informacji z serwisu na właściwe podstrony.
Pozycjonowanie to także ciągłe optymalizowanie strony oraz monitorowanie jej pozycji. Analizowana jest także pod kątem tego, co ma konkurencja i dostosowywana do zmian zachodzących w algorytmach Google. Proces ten polega również na usprawnieniu strony pod względem technicznym, aby lepiej funkcjonowała np. pod względem szybkości jej ładowania. Celem jest również zbudowanie zaplecza naturalnych linków (tzw. link building) przy wykorzystaniu do tego forów internetowych, katalogów, blogów, artykułów sponsorowanych itd.
To, co sprzyja pozycjonowaniu witryny internetowej, to także przystosowanie jej do tego, aby można było z niej korzystać na urządzeniach mobilnych.
Prowadząc działalność w internecie, jak i poza nim, ale funkcjonując również w sieci, warto starać się o to, aby być jak najbardziej widocznym. Pozycjonowanie więc:
Wiedząc już, jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie, można zająć się samodzielnie tym procesem lub zlecić go doświadczonej w tym zakresie agencji, takiej jak np. Grupa TENSE. Przy wyborze pierwszej opcji potrzebna będzie wiedza nie tylko marketingowa, ale przede wszystkim informatyczna. Powierzając pozycjonowanie firmie, która ma już sukcesy w tym obszarze, odchodzi problem ciągłego analizowania wytycznych Google, śledzenia tego, co słychać u konkurencji, przygotowywania wartościowych treści nasycanych słowami/frazami kluczowymi i realizacji wielu innych koniecznych do wykonania czynności.